Dorota Stępień
Założycielka i lider zespołu terapeutycznego „Niebieska Huśtawka”. Psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i rodzicami. Od ponad 10 lat odnosi sukcesy, stosując terapię SI. Szczęśliwa mama dwóch córek.
Wykształcenie:
- Studia 5- letnie magisterskie – Psychologia UW – 1996 – 2002 r.
- Studia podyplomowe 2 – letnie – Logopedia SWPS.
- Studia podyplomowe – Neurologopedia – Uczelnia Łazarskiego.
Doświadczenie zawodowe:
- 2 letni staż w fundacji Synapsis.
- Roczny staż w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po kroku”.
- Praca w poradni Scolar -prowadzenie zajęć grupowych dla małych dzieci metoda W. Sherborne -psycholog w WOT KTA
- Psycholog w WTZ KSN AW.
- 11 lat pracy jako psycholog w SDS OPS Targówek. -7 lat pracy jako terapeuta Integracji Sensorycznej w Gabinecie Gepard.
- Terapeuta Integracji Sensorycznej w Poradniach -Logan, Ad Verbum.
- Terapeuta Integracji Sensorycznej w przedszkolu Pomarańczowa Ciuchcia.
Kursy, szkolenia i certyfikaty:
- Terapia i diagnoza Integracji Sensorycznej , neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej – kurs I i II stopnia – 2004 r, 2006 r.
- kurs – Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej – 2016 r.
- kurs – Zaburzenia koordynacji napięcia mięśniowego a kontrola posturalna – techniki stymulujące i poprawiające rozkład napięcia mięśni – 2016 r.
- warsztaty – Stymulacja przedsionkowa z włączeniem pracy systemu wzrokowego – słuchowego – 2016 r.
- warsztaty – Problemy diagnozy procesów Integracji Sensorycznej wg najnowszego modelu dysfunkcji SID. Dieta sensoryczna – najnowszy model masażu Willbarger – 2013 r.
- kurs – Terapia Integracji Sensorycznej w pracy z dzieckiem autystycznym – 2012 r.
- szkolenie – Ontogeneza motoryczna dziecka i jego rozwój odruchowy- 2007 r.
- szkolenie – Wyciąganie wniosków diagnostycznych w oparciu o wyniki testów i obserwacji klinicznych – planowanie terapii – 2007 r.
- kurs – TUS – trening umiejętności społecznych – terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu – 2017 r.
- kurs – Zasady psychologicznej interpretacji wybranych technik diagnostycznych – 2005 r.
- Terapia metodą Weroniki Sherborne – Ruch Rozwijający – I i II stopień – 2003 r, 2006 r.
- kurs pracy metodą Dennisona – I i II stopnia – kinezjologia edukacyjna – BRAIN GYM – 2004 r.
- kurs terapii bilateralnej – 2018 r.
- kurs – Dysleksja . Podstawy diagnozy i terapii w praktyce. Funkcje wzrokowe, słuchowe, czytanie, dysortografia – 2016 r.
- szkolenie – seksualność osób niepełnosprawnych – 2008 r.
- szkolenie – agresja i autoagresja u osób z niepełnosprawnością intelektualną – profilaktyka i terapia – 2008 r.
Beata Marciniak
Psycholog, terapeutka integracji sensorycznej, psychoterapeutka Tańcem i Ruchem (DMT), w trakcie szkolenia ( Polski Instytut Psychoterapii Tańcem i Ruchem )
Wykształcenie:
- Studia 5- letnie magisterskie – Psychologia SWPS
Doświadczenie zawodowe:
- Praca w gabinetach integracji sensorycznej. Współpraca z Fundacją Dzieciom „Zdążyć z pomocą”.
- Zajęcia muzyczno-ruchowe dla dzieci z diagnozą autyzmu, prowadziła min. zajęcia polisensoryczne i trening umiejętności społecznych.
- Praca w Środowiskowym Domu Samopomocy dla osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem, gdzie prowadziła min. zajęcia polisensoryczne i trening umiejętności społecznych.
- Praca ze stowarzyszeniem „Pomost” jako terapeutka środowiskowa.
- W 2019 roku na Gali „Słoneczniki” otrzymała wyróżnienie za współtworzenie i współprowadzenie autorskich zajęć sensoryczno-ruchowych jako najbardziej rozwojowej warszawskiej inicjatywy dla dzieci w wieku 0-14 lat.
Ewa Fil-Szynkiewicz:
Pedagog specjalny, tyflopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, dyplomowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej (PSTIS).
Wykształcenie:
• Pedagogika rewalidacyjna
• Tyflopedagogika
• Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
• Kształcenie muzyczno-ruchowe
• Kształcenie głosu i mowy
• Certyfikat terapeuty integracji sensorycznej (PSTIS)
• Certyfikat terapeuty ręki (Orticus)
• liczne szkolenia i warsztaty
Na co dzień pracuję z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: głównie niewidomymi i słabo widzącymi. Moja historia zawodowa jest dość zróżnicowana Pracowałam w przedszkolu oraz z maluchami w ramach wczesnego wspomagania rozwoju, gdzie prowadziłam zajecia edukacyjne oraz muzyczno-ruchowe. Doświadczenie pracy terapeutyczno-edukacyjnej z dziećmi z trudnościami neurologicznymi nauczyło mnie szukać indywidualnych i niepowtarzalnych metod dotarcia do każdego dziecka.
Marta Jakubowska
Pedagog ogólny i specjalny. Terapeutka od lat związana z Fundacją SYNAPSIS gdzie diagnozuje, wspiera dzieci, młodzież z zaburzeniami rozwojowymi i i ich Rodziców. Specjalizuje się w prowadzeniu grup Treningu Umiejętności Społecznych , psychoedukacji Rodziców.
Mama dwóch dorosłych córek ( 22 i 18 lat) oraz rocznego synka synka.
Julia Dominowska
Pedagog oraz logopeda. Terapeutka pracująca z dziećmi od 2012 roku. Terapeuta integracji sensorycznej. Uczestniczka programów wsparcia dzieci w postaci wolontariatu.
Wykształcenie
2012-2015: studia licencjackie Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
Kierunek: logopedia z fonoaudiologią
2014: Uniwersytet w Białymstoku
Kurs Przygotowania Pedagogicznego
2015-2017: studia magisterskie Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie
Kierunek: logopedia z wczesną interwencją
2017: CM im. Bitwy Warszawskiej 1920 r. w Radzyminie
stanowisko: logopeda
2018-2019: studia podyplomowe Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie
Kierunek: integracja sensoryczna
Doświadczenie w pracy z dziećmi od 2012 roku przy okazji praktyk i wolontariatów.
Olga Puzanów
Dyplomowany diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej, nauczyciel mianowany nauczania początkowego i wychowania przedszkolnego, wychowawca w jednym z warszawskich przedszkoli. Autorka programu „Gimnastyka dla szkraba to nie tylko zabawa”. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. W wolnych chwilach zdrowo gotuje i uprawia sport.
Wykształcenie:
- Studia magisterskie – nauczanie początkowe i wychowanie przedszkolne – Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, wydział pedagogiczny
Wybrane kursy, warsztaty, szkolenia:
- Integracja sensoryczna (I i II stopień), certyfikat terapeuty – Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, Warszawa
- Jak pracować z dzieckiem z zespołem Aspergera – wizualny organizator i in. metody – NODN Super Nauczyciel, Warszawa
- Rozwijanie funkcji wzrokowych i orientacji przestrzennej w pracy z dzieckiem – Przedszkole Specjalne dla Dzieci Słabowidzących nr 245, Warszawa
- Metody aktywizujące w pracy z dzieckiem – Eko Tur Warszawa
- Techniki muzyczno-ruchowe w przedszkolu.
- Teoria wielorakich inteligencji – Instytut Kształcenia Eko Tur, Warszawa
- Techniki taneczne w pracy z dziećmi – Pracownia Szkoleniowa Senitre, Warszawa
- „Dziecko w sieci”- koordynowanie programu w placówce – Fundacja Dzieci Niczyje
Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci.
- Techniki plastyczne w pracy twórczej z dzieckiem – Pracownia twórczego Rozwoju Dziecka Kredka,Warszawa
Drama metodą wspomagającą rozwój dziecka – Didasko Warszawa
- Muzykoterapia – Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa
- Animator zabaw dziecięcych – Stageman Group, Polska oraz Plastykon, Kraków
- Elementy gimnastyki korekcyjnej – MS Centrum Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa
- Wielka wyprawa do krainy bajek.
- Zabawy z chustą animacyjną – Pracownia Szkoleniowa Senitre, Warszawa
- Edukacja matematyczna poprzez zabawę – Centrum Szkoleń Pedagogicznych Konsulent, Warszawa
- Pierwsza pomoc przedmedyczna wraz z programem pediatrycznym – Warszawa
- Kurs instruktażowy dla kierowników placówek wypoczynku dzieci i młodzieży – Warszawa
- Emisja i higiena głosu – Warszawa
- Udział w licznych konferencjach i wykładach, np.:
- „Dobry start ucznia w szkole a współpraca z rodzicami”,
- „Innowacje pedagogiczne”,
- „Technologie wspomagające edukację” – m.in.Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń i in.
Natalia Kant-Fedak
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie (kierunek: pedagogika wczesnoszkolna z nauczaniem języka angielskiego oraz pedagogika przedszkolna z terapią pedagogiczną).
Wykształcenie:
- Studia 5- letnie magisterskie – Psychologia WSP
- Certyfikowany Terapeuta Integracji Sensorycznej oraz Terapeuta Ręki.
Doświadczenie zawodowe:
Posiada doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi przedszkolnymi, w tym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- „Metoda Ruchu Rozwijającego Bazującego na Pracy Weroniki Sherborne”.
- Terapia ręki i zaburzenia motoryki małej.
- „Praca z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.
- „Autyzm i Zespół Aspergera – diagnoza i terapia”.
- „Procedura Niebieskiej Karty jako element systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie”.
- Warsztaty dotyczące programu eTwinning
- „Zabawy wspomagające rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym” Dwujęzyczność w praktyce
- „Przedszkolna edukacja matematyczna w języku angielskim – figury geometryczne w zabawie”
- Plastyka w czterech porach roku – lato
- „Metody aktywizujące proces uczenia w przedszkolu”.
- „Będąc młodym nauczycielem. Trudne rozmowy z rodzicami”.
- Diagnozowanie zdolności przedszkolaków”.
- Treningi koncentracji uwagi dziecka w wieku przedszkolnym”.
- „Przedszkolna edukacja matematyczna w języku angielskim – doskonalimy umiejetność liczenia”.
- „Bajki na lekcji języka angielskiego”
Magdalena Łęcka
Logopeda (Wyższa Szkoła Przymierza Rodzin w Warszawie), terapeuta integracji sensorycznej, pedagog specjalny (Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie).
- związana z kształceniem integracyjnym
- posiada doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą w wieku 2 – 16 lat
- terapię logopedyczną łączy z metodami integracji sensorycznej
- szczególnie interesuje się pracą z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, Zespołem Aspergera, autyzmem a także wczesnym wspomaganiem rozwoju.
Wiedzę zdobywała biorąc udział w licznych szkoleniach i kursach, w tym m.in.:
- „Alternatywne i wspomagające sposoby komunikacji (AAC) w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością sprzężoną.”
- „Zastosowanie programu BoardMaker w tworzeniu pomocy do komunikacji dla uczniów z trudnościami w porozumiewaniu się/niemówiących.”
- „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć?- diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych” (dr M. Machoś)
- „Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno -motorycznym”
- „Połykanie infantylne – diagnoza i terapia
- Seminarium „Afazja”
- „Rozwój mowy dziecka a zaburzenia SI”
- Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne